Klacht indienen
Bent u ontevreden over het optreden van een ambtenaar, bestuurder of de gemeenteraad? Dan kunt u een klacht indienen.
Waarover kunt u een klacht indienen?
- U vindt dat de gemeente u niet netjes heeft behandeld
- U krijgt geen antwoord op uw brief. Of u moet te lang wachten
- De gemeente houdt zich niet aan een afspraak.
U kunt uw klacht eenvoudig online indienen. Het is ook mogelijk om een klacht per brief, mondeling of telefonisch in te dienen. Neem telefonisch contact op met de klachtencoördinator van de gemeente als u hierbij hulp of meer uitleg wil hebben.
Melding openbare ruimte
Heeft u een klacht of tip over uw buurt? Is de verlichting in uw straat kapot? Last van illegale dump van afval, een verstopte riolering of losse stoeptegel? Maak dan een melding.
Wat gebeurt er met uw klacht?
Binnen 3 werkdagen krijgt u een bericht. In het bericht staat dat uw klacht is ontvangen en wat de gemeente met uw klacht doet en wanneer u een reactie kunt verwachten.
Een medewerker van de gemeente die niet bij uw klacht betrokken is handelt uw klacht af. Deze persoon kan u bellen voor meer informatie. Het beleid in de gemeente Peel en Maas is om klachten zoveel mogelijk snel en informeel op te lossen. Dit betekent dat we in overleg met u zoeken naar een oplossing. Lukt dit niet, dan neemt de gemeente een officieel besluit over uw klacht.
Nationale ombudsman
Bent u het niet eens met de uitkomst van uw klacht? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Nationale ombudsman (Deze link gaat naar een externe website). De Nationale ombudsman helpt u op weg als het mis gaat tussen u en de overheid. Hij komt op voor de belangen van burgers, en helpt overheden hun dienstverlening verbeteren.