Wie zijn wij
Als je bij gemeente Peel en Maas werkt, werk je in een organisatie waar de lijnen kort zijn. Waar veel verantwoordelijkheid bij medewerkers ligt. En daarmee ruimte om te ontwikkelen. Voor jezelf en voor de samenleving.
Het verhaal van Peel en Maas
Gemeente Peel en Maas is een gemeente waar we vinden dat inwoners, ondernemers en andere organisaties zélf het beste weten hoe zij ‘het goede leven’ kunnen leven. Wat daarin belangrijk is, nu en in de toekomst. Natuurlijk toetsen we de ideeën, handhaven we en pakken we onze taken die bij een overheid horen. Maar, we houden focus op onze rol. Wat moeten wij doen, en wat ligt bij een ander. Vanuit deze aanpak zijn er al tal van mooie initiatieven ontstaan, ideeën bedacht, doorontwikkeld en uitgerold.
Organisatiestructuur
Directie
- Gemeentesecretaris Kirsten Werps
- Adjunct-directeur Krista van Melick
Management Team
- Advies en Control: teammanager Allal Amhaouch
- Buitendienst: teammanager Peter Peeters
- Communicatie en dienstverlening: Marijn Jansen
- Facilitair en informatietechnologie: Rob Timmermans
- Maatschappelijke Ontwikkeling: Esther Verhaeg
- Omgevingsontwikkeling: Kèvin Bos
- Openbare Ruimte: Peter Peeters
- Vergunningen, Toezicht, Handhaving en Veiligheid: Martin Peeters
- Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg: Maike Horijon
Medewerkersbelevingsonderzoek
Om de 3 jaar houden we Medewerkersbelevingsonderzoek. In 2017 kregen we de titel Beste Werkgever in de branche Gemeenten tot 50.000. Daar zijn we natuurlijk enorm trots op. Ook in 2020 en 2023 is er een onderzoek geweest waarbij de scores wederom hoog waren ten opzichte van de andere gemeenten. We zijn blij met de waardering van de medewerkers, en pakken de punten op die we nog kunnen verbeteren.