Wie zijn wij
Als je bij gemeente Peel en Maas werkt, werk je in een organisatie waar de lijnen kort zijn. Waar veel verantwoordelijkheid bij medewerkers ligt. En daarmee ruimte om te ontwikkelen. Voor jezelf en voor de samenleving.
Het verhaal van Peel en Maas
Gemeente Peel en Maas is een gemeente waar we vinden dat inwoners, ondernemers en andere organisaties zélf het beste weten hoe zij ‘het goede leven’ kunnen leven. Wat daarin belangrijk is, nu en in de toekomst. Natuurlijk toetsen we de ideeën, handhaven we en pakken we onze taken die bij een overheid horen. Maar, we houden focus op onze rol. Wat moeten wij doen, en wat ligt bij een ander. Vanuit deze aanpak zijn er al tal van mooie initiatieven ontstaan, ideeën bedacht, doorontwikkeld en uitgerold.
Organisatiestructuur
College van burgemeester en wethouders
- Dagelijks bestuur van de gemeente.
Het college van burgemeester en wethouders bereidt beleid en plannen voor de gemeenteraad voor.
Directie
- Gemeentesecretaris Kirsten Werps
- Adjunct-directeur Krista van Melick
De directie leid de ambtelijke organisatie en is eerste adviseur van het college van burgemeester en wethouders.
Griffie
- Adviseert en ondersteunt de gemeenteraad. Stimuleert de duale werkwijze van de gemeenteraad.
Management Team
- Advies en Control: teammanager Allal Amhaouch
- Adviseert en ondersteunt de organisatie. Planning en control, juridische control, personeel en organisatie, financiën, bestuursondersteuning, leren en ontwikkelen, inkoop en bezwaren en klachten.
- Buitendienst: teammanager Peter Peeters
- Onderhoudt de openbare ruimte, gemeentelijke gebouwen, sportaccommodaties en begraafplaatsen. Inzameling van afval en gladheidsbestrijding.
- Communicatie en dienstverlening: Marijn Jansen
- Verantwoordelijk voor de organisatie-brede dienstverlening. Klant Contact Centrum, Burgerzaken en Communicatie.
- Facilitair en informatietechnologie: Rob Timmermans
- Facilitaire dienstverlening, interne evenementenorganisatie, basisregistraties, documentaire informatievoorziening, applicatiebeheer, ICT-services.
- Maatschappelijke Ontwikkeling: Esther Verhaeg
- Beleid en advies op het gebied van gemeenschapsontwikkeling, kunst en cultuur, sport en bewegen, zorg en ondersteuning, jeugd en onderwijs, werk en inkomen.
- Omgevingsontwikkeling: Kevin Bos
- Opstellen van ruimtelijke, volkshuisvestelijke en economische beleids- en uitvoeringskaders.
- Openbare Ruimte: Peter Peeters
- Inrichting en beheer van de openbare ruimte.
- Vergunningen, Toezicht, Handhaving en Veiligheid: Martin Peters
- Uitvoering van taken op het gebied van openbare orde en veiligheid, vergunningverlening, toezicht en handhaving.
- Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg: Maike Horijon
- Ondersteunt inwoners via een integrale aanpak. Verstrekt inkomensvoorzieningen, begeleiding naar werk, schuldhulpverlening, jeugdzorg en WMO-ondersteuning.
Medewerkersbelevingsonderzoek
Om de 3 jaar houden we Medewerkersbelevingsonderzoek. In 2017 kregen we de titel Beste Werkgever in de branche Gemeenten tot 50.000. Daar zijn we natuurlijk enorm trots op. Ook in 2020 en 2023 is er een onderzoek geweest waarbij de scores wederom hoog waren ten opzichte van de andere gemeenten. We zijn blij met de waardering van de medewerkers, en pakken de punten op die we nog kunnen verbeteren.